Kan je adsl van KPN gebruiken via windows 8?

Toegevoegd na 20 uur:
N.a.v. vragen en reacties ben ik op het idee gekomen om even te zoeken op wikipedia. Was even schrikken van de vreemde taal waar ik op terecht kwam...
Maar na wat proberen kreeg ik deze toch tevoorschijn in het Nederlands. http://nl.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_Digital_Subscriber_Line

Toegevoegd na 4 dagen:
Per ongeluk bij de andere vraag over Wifi en zo een reactie gegeven.
Het is zo warm........
Maar het zou mogelijk moeten zijn. Maar niet altijd. Het is ook afhankelijk van de juiste apparaten en zo. En dan de investeringen die eventueel nodig zijn om het te gebruiken of meteen alles te vervangen.

Met dank voor de reactie bij deze en de andere vraag die ermee te maken hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja! Waarom zou dat niet kunnen? ADSL is een verbindingstechnologie waarover data binnenkomt naar je modem (via de telefoonaansluiting), die zet het om in iets bruikbaars voor je computer. Daarbij maakt de provider niet uit, ADSL via een andere provider is ook ADSL. Welke computer je vervolgens aan je modem hangt maakt weinig uit, die moeten in beginsel allemaal ermee om kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens, zou het kunnen omdat je in een ander oud topic verwijst naar een ouderwets modem kunnen zijn dat er geen drivers zijn voor die modem als die rechtstreek wordt aangesloten op de computer (de zeer ouderwetse usb adsl modems, alle moderne modems functioneren gelukkig zelfstandig)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat die modems überhaupt niet meer ondersteunt worden (door KPN niet meer).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blij, wat bedoel je precies? Bedoel je de modem omdat je het over een cd rom hebt? Adsl is een methode om data van een bepaald punt naar een ander punt te krijgen. Daar komt geen cdrom of wat dan ook kijken, het is puur een techniek om data te vervoeren over een telefoonlijn. Aan jouw kant komt het signaal uit de telefoonlijn en zal een modem dat weer moeten vertalen. De moderne modems functioneren zelfstandig en werken in beginsel met elke pc of laptop (er zijn wat nuances maar die laat ik nu achterwege). Ik weet dus niet precies waar je het over hebt. Maar je vraag was of adsl werkte icm windows 8, het antwoord daarop is uiteraard ja! Maar jij lijkt met adsl iets anders te bedoelen dan adsl. Ik vermoed dat dat de reden is dat de klantenservice je niet verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk even naar je andere vraag. Daar heb ik wat instructies staan. Vertel eens eerst om wat voor type modem het gaat. Er zijn miljoenen verschillende modems op de markt, dus zonder meer informatie wordt het erg lastig je verder te helpen.