bespaart opera mini nou echt zoveel data vergeleken met google chrome mobiel??

ik heb 2 gig aan internet op android foon van vodafone.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, in theorie tot 90%, in de praktijk ligt dat mogelijk ietsjes lager, maar de vraag is of je dat echt nodig hebt en wilt. Stel je verbruikt elke maand 1 GB data, 25% van je dataconsumptie komt voort uit het browsen (de rest gaat op aan whatsapp, facebook, youtube, gamen, spotify enz.). In dit voorbeeld verbruik je zonder compressie 250mb, met opera mini kan je dus ipv 250 mb, 50 mb verbruiken (uitgaan van 80% besparing).dat scheelt je dus 200mb, afhankelijk van je bundelgroote heb je het dus misschien niet nodig. Daarnaast kan je ook stellen dat het vooral handig is bij trage verbindingen, want dan duurt t ophalen van data langer. Met 4g en een grote bundel heb je het misschien iets minder dringend nodig, maar mocht je het prettig vinden dan kan je het best gebruiken. Het is een prima systeem en prima browser.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat valt niet te beantwoorden zonder meer informatie. Als je de hele tijd youtube filmpjes streamt en daarmee bijv. 1,5gb verbruikt en je wilt ook flink browsen, tja dan kan opera mini geen kwaad omdat je veel gebruikt. Ik zou zeggen, probeer beide en kijk wat beter bevalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, het is dan een kwestei van uitproberen enz. Ik gebruik liever dergelijke dingen omdat je dan je je gegevens toch nog langs een derde partij stuurt, maar alles hangt af van je eigen gebruik. Heb je genoeg aan je huidige bundel en heb je geen last van een trage verbinding? Dan hief je het niet perse te gebruiken natuurlijk, maar het kan wel. Het is ook een kwestei van persoonlijke smaak.
Ja, het kan data besparen. Alles wordt namelijk gecomprimeerd. Dus alle plaatjes zijn kleiner in bestandsgrootte. Dit gaat echter ten koste van de kwaliteit van de plaatjes (kleinere bestandsgrootte, minder bytes en ook vaak minder pixels) en snelheid (het gaat via een proxyserver die de webpagina comprimeert. Ondanks dat dit real-time gebeurd kan dit toch gauw een paar seconde duren, waardoor het enkele seconde langer duurt voordat een website volledig is geladen).