Wat voor laptop is geschikt voor mij?

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Deze wil ik zowel voor mijn studie gebruiken, als voor het luisteren van muziek, kijken van films en spelen van games.
Ik heb op het moment een HP pavillion. Hij bevalt op zich best goed, maar de batterij is kapot en de ventilator is best wel slecht. Vooral als ik een spel speel wordt deze laptop erg heet.
Voor school hoef ik geen speciale programma's op mijn laptop. Alleen office, en af en toe boeken van internet downloaden. Het beeld hoeft ook niet het allerbeste beeld te zijn, als het maar gewoon goed te doen is. Qua games speel ik vooral spellen als Assassins Creed, Mass Effect en Sims 3.
Het geheugen hoeft op zich niet heel groot te zijn. Ik ben van plan om er een externe harde schijf bij te kopen. Wel belangrijk is goede ventilatie, batterij die lang meegaat (zowel als in aantal jaar als in uren) en het liefst ook niet al te zwaar, zodat ik hem makkelijk mee kan nemen naar de uni. Ohja, ook wel fijn als de laptop een beetje snel is.

Heeft iemand een idee wat voor laptop hierbij past? De prijs maakt niet zo veel uit, maar niet boven de 1000 euro (het liefst wel een heel stukje lager).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een optie: http://www.redcoon.nl/B546521-HP-Pavili ... nd_Laptops
1Tb harde schijf . Voor extra ruimte kan je altijd een externe harde schijf bijkopen en aansluiten via de USB 3.0 aansluiting. Ook voor backups van belangrijke downloads en andere data is dat zeker aan te bevelen. 8Gb ram is nog steeds ruim voldoende in deze tijd, ook toekomstgericht zit je dus nog wel even save. De interne videokaart is ook voorbereid op eventuele grafische toepassingen zoals iets ‘mooiere’ games.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gamen op een laptop is niet echt gamen he. Als de accu echt belangrijk is, kijk dan uit naar een ultrabook, die beschikken meestal wel over extra zuinige hardware. Qua levensduur kan je een accu natuurlijk alleen heel gezond houden door 'm zo weinig mogelijk te (ont)laden en 'm zo laag mogelijk in capaciteit te houden tenzij het niet anders kan en 'm niet bloot te stellen aan (te veel) warmte. Kijk ook naar een exemplaar met een beeldschermgrootte van rond de 15", dat is groot genoeg om prettig op te werken en klein genoeg om makkelijk mee te nemen. Maar denk er om: als je wil dat je accu lang meegaat heb je daar alleen wat aan als je de laptop ook qua performance lang blijft meegaan. Dus makkelijk te upgraden is mss ook iets belangrijks om op te letten. Maar denk er om dat de gemiddelde levensduur van een laptop toch veel lager is dan van een desktop en dat dit niet abnormaal is als je kijkt hoe laptops gebouwd zijn. Dan is het misschien interessanter er niet te veel aan uit te geven, rekening houdende dat het beestje misschien maar voor 2 à 3 jaar je trouwe maatje zal kunnen zijn. Wil je echt dat je laptop langer mee gaat heb ik maar 1 advies: gebruik 'm zo weinig mogelijk. Ik deed vroeger ook alles op de laptop en versleet zo op 4 à 5 jaar 2 laptops. Een jaar nadat ik aan m'n derde laptop toe was heb ik terug een desktop-pc geïnstalleerd voor m'n dagelijks werk en gebruik ik de laptop alleen op locatie. Resultaat: hij gaat nu al dubbel zo lang mee als z'n voorgangers.

Antwoorden (4)

mijn voorstel is een macbook pro. hij is wel aan de dure kant maar je hebt ook wat. office staat er ook op en je kan er cd'tjes in stoppen. hij raakt niet snel warm en het is heel gebruiksvriendelijk. hij heeft een hele hoge downloadsnelheid en je moet maximaal 5 seconden wachten voordat de pagina is geladen. hij is vrij licht en dun dus hij kan makkelijk mee naar school. geluid is ook prima. als je er normaal mee omgaat kan hij zo wel 5 jaar mee. de batterij kan het bij intensief gebruik wel 10 uur mee. beeldkwaliteit is goed en games spelen kan ook goed. veel succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lenovo notebooks doen het heel goed en ik denk dat de Lenovo in de link een hele goede keus zal zijn voor veel jaren ongecompliceerd werken/genieten van deze laptop.

Toegevoegd na 9 minuten:
Deze is alleen niet zo licht in gewicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een optie: http://www.redcoon.nl/B546521-HP-Pavili ... nd_Laptops
1Tb harde schijf . Voor extra ruimte kan je altijd een externe harde schijf bijkopen en aansluiten via de USB 3.0 aansluiting. Ook voor backups van belangrijke downloads en andere data is dat zeker aan te bevelen. 8Gb ram is nog steeds ruim voldoende in deze tijd, ook toekomstgericht zit je dus nog wel even save. De interne videokaart is ook voorbereid op eventuele grafische toepassingen zoals iets 'mooiere' games.
Dit is een optie: http://www.redcoon.nl/B546521-HP-Pavili ... nd_Laptops
1Tb harde schijf . Voor extra ruimte kan je altijd een externe harde schijf bijkopen en aansluiten via de USB 3.0 aansluiting. Ook voor backups van belangrijke downloads en andere data is dat zeker aan te bevelen. 8Gb ram is nog steeds ruim voldoende in deze tijd, ook toekomstgericht zit je dus nog wel even save. De interne videokaart is ook voorbereid op eventuele grafische toepassingen zoals iets ‘mooiere’ games.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou voor een Macbook Air gaan. Aangezien je aangeeft dat je de schermresolutie niet heel belangrijk vindt, maar wel snelheid en stabiliteit wilt, is dit een goede keuze. Deze MacBooks zijn standaard uitgerust met een snelle SSD, een extreem snelle variant van de HDD, en worden niet snel warm.

Verder start de Macbook Air, net als elke andere computer, direct na het openklappen van het scherm, meteen op. Snel te gebruiken, dus. Ook een prima gewicht voor iemand die iedere dag met het apparaat naar de universiteit moet. Het is een uitgave, maar het is zeker het geld waard en aangezien je student bent kun je de Macbook Air met onderwijskorting aanschaffen, dat scheelt al gauw zo'n €120,-

Succes met de keuze!

Toegevoegd na 47 seconden:
computer moet apple computer zijn :)