Waar vindt men op een azerty toetsenbord het circumflex teken om soms boven de c te typen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
SimonV
9 jaar geleden
Het staat helaas niet op een azerty-toetsenbord.
Het teken dat je bedoelt heet een hacek of caron.
Misschien heb je hier iets aan:
http://superuser.com/questions/463863/how-to-type-a-caron-char-with-querty-keyboard

Het beste antwoord

De "haček" (of "caron") op de c staat helaas niet standaard op een azerty-toetsenbord.

In veel programma's kun je de č wel krijgen door het typen van 010D en daarna [ALT]X.

Je kunt de č ook hier vinden:
Ga naar Start -> Alle programma’s -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Speciale tekens
of
Ga naar Start -> Uitvoeren en type CHARMAP + OK.
Kies daar je lettertype en vervolgens de č.
Kies kopiëren en plak de č op de gewenste plek.

Word
Ik beschik niet over de nieuwste Word-versie, maar zo schijnt het ook te kunnen:
Klik in het tabblad Invoegen in de groep Symbolen op Symbool.
Klik op Meer symbolen als het symbool niet in de lijst voorkomt. Klik in het vak lettertype op het gewenste lettertype, klik op het symbool dat je wilt invoegen en klik vervolgens op Invoegen.

Toegevoegd na 1 dag:
Alternatief:
In veel programma’s kun je de č ook krijgen door het typen van [ALT] 0269 (op het numerieke toetsenbord).
SimonV