waarom is ineens heel veel opslagruimte weg na het defragmenteren van mijn laptop?

Ik heb mijn laptop gedefragmenteerd, en ineens is er 10 GB opslagruimte weg! Hoe kan dit want volgens mij moet defragmenteren juist ruimte vrijmaken en niet weghalen. Help mij alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Defragmenteren delete/verwijderd geen bestanden maar verschuift ze alleen zelf eventueel junk files kijk eens in prullenbak? leeg die
of reboot de pc ?

Antwoorden (1)

Defragmenteren herordent bestanden op je harddisk. Het gooit geen overbodige bestanden weg. Dat je minder opslagruimte hebt zou kunnen komen doordat b.v.
- er voor het uitvoeren van de defragmentatie een hertelpunt gemaakt wordt
- defragmentatie fouten heeft gevonden (beschadigde sectoren) op de harddisk en die gecorrigeerd werden en naar een bestand of bestanden (doorgaans te vinden in de root van c:\)
- wat wellicht ook mogelijk is dat in de tussentijd b.v. updates voor windows zijn gedownload en geinstalleerd