Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is ineens heel veel opslagruimte weg na het defragmenteren van mijn laptop?

Ik heb mijn laptop gedefragmenteerd, en ineens is er 10 GB opslagruimte weg! Hoe kan dit want volgens mij moet defragmenteren juist ruimte vrijmaken en niet weghalen. Help mij alsjeblieft!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
667
capthavoc
9 jaar geleden
Defragmenteren delete/verwijderd geen bestanden maar verschuift ze alleen zelf eventueel junk files kijk eens in prullenbak? leeg die
of reboot de pc ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Defragmenteren herordent bestanden op je harddisk. Het gooit geen overbodige bestanden weg. Dat je minder opslagruimte hebt zou kunnen komen doordat b.v.
- er voor het uitvoeren van de defragmentatie een hertelpunt gemaakt wordt
- defragmentatie fouten heeft gevonden (beschadigde sectoren) op de harddisk en die gecorrigeerd werden en naar een bestand of bestanden (doorgaans te vinden in de root van c:\)
- wat wellicht ook mogelijk is dat in de tussentijd b.v. updates voor windows zijn gedownload en geinstalleerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding