kan ik een Public domain, GPL, OFL FONT gebruiken voor bijvoorbeeld een LOGO?

Ik vraag me af waar Public domain, GPL, OFL voor staat kan iemand me he alstublieft snel uitleggen! BEDANKT!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat zijn allemaal dingen die je gratis mag gebruiken, mits je het niet ergens in gebruikt waarvoor je geld vraagt. Alle termen duiden in principe hetzelfde aan.
GPL betekent dat het voor iedereen beschikbaar is mits je de broncode toevoegt.
OPL fonts is hetzelfde, maar dan alleen voor lettertypes die je vrij mag gebruiken.
Public domain is een algemene term dat betekent dat je iets voor eigen gebruik vij mag gebruiken op je computer.