Waarom doet safari raar?

Ik heb sinds eind april 2015 een MacBook PRO. Alles deed het uitstekend. Ik had totaal geen klachten! Tot in juni... Alles doet het nog normaal, op Safari na. Er gingen zich op de homepagina van Google.nl rijen met vreemde, kleine blokjes bevinden. Ook als ik op de startpagina van YouTube op filmpjes klik laad dit heel langzaam, maar meestal helemaal niet. Ik probeerde dit te negeren in de hoop dat dit over zou gaan in een tijd van een week, maar dit gebeurde niet. De pagina's laden normaal, maar alleen YouTube is een uitzondering (zover ik weet).
Ik wil nog even benadrukken dat alles buiten Safari om nog normaal werkt.
Ik heb de MacBook pas nog naar Apple zelf opgestuurd. Daar is niks vreemds opgemerkt. Misschien is er iets verkeerd ingesteld in de instellingen. Ik heb werkelijk geen idee.

Weet iemand wat er mis is? Ik hoor graag van diegene!

De vriendelijke groeten,
Keno Aladjuz

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vermoedelijk is er niets met Safari, maar eerder iets met je internet of wifi. Je hebt het kennelijk alleen met Youtube, dan moet je daar de oorzaak zoeken. Probeer een andere browser (Firefox, Chrome) om te zien of dat beter gaat. Probeer een andere video-site om te zien of dat beter gaat. Probeer een kabel om te zien of dat beter gaat. Probeer eens bij iemand anders/winkel om te zien of het dan beter gaat.
Test je internetsnelheid om te zien of die via jou laptop zoals je die normaal gebruikt wel een beetje OK is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
O ja: kijk ook eens naar je plugins c.q. extensies voor Safari/Firefox etc. Zet ze allemaal eens uit en kijk wat er gebeurt.
het zou kunnen zijn dat je een virus op heb gelopen dan bevinden er vaker wel vreemde blokjes. laat dat voor de zekerheid controleren door een technicus en zo ja is het verstandig om antivirus te instaleren op je MacBook Pro