hoe kan ik een canon pixma printer installeren zoner cd?

Ik heb een printer canon pixma mg5150 van mijn overleden vader. Echter geen installatiecd. Deze kan ik nergens vinden. Hoe kan ik zonder een installatiecd mijn printer koppelen aan mijn laptop?
Mijn laptop zoekt niet naar software oid.

13.1K
paulus811
7 jaar geleden
Hoezo kun je m nergens vinden? Ik vind m meteen. http://www.canon-europe.com/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg5150.aspx?type=drivers&language=EN&os=OS%20X%2010.11%20(El%20Capitan)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat de vrager een fysieke CD zoekt. (lees maar, de vrager zegt niet, dat deze de driver online nergens kan vinden). Nog niet iedereen weet dat een driver via een CD installeren een ouderwetsche denkwijze/methode is. Alle recente drivers zijn gewoon via het internet te vinden en vaak hoeft dat niet eens omdat OS'en zelf al de driver aanboord hebben of zelf de driver installeren van het net. Moet je maar weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou het vreemd vinden als Win 7 of later de printer niet direct herkent en de driver zelf niet via Win Updates zou installeren. (misschien even updates laten draaien) Grote kans dat de printer al actief is, maar dat dat bijna geheel op de achtergrond zich afspeelt.
Amadea
7 jaar geleden
Maar stel nou dat vraagsteller nog een laptop met Windows XP gebruikt? Het is jammer dat ze in de vraag haar besturingssysteem niet vermeldt.
paulus811
7 jaar geleden
MrTomaat, de vragensteller vraagt hoe hij de printer aan de laptop kan koppelen zonder installatie. Ik maak daar niet uit op dat hij/zij op zoek is naar een fysieke cd.

Het beste antwoord

Je gaat op je laptop naar het Configuratiesysteem, en kiest daar bij Hardware en geluiden voor Apparaten en Printers weergeven. De Canon Pixma zal daar nog niet bij staan, dus dan klik je bovenaan op Een printer toevoegen. Dan gaat het besturingssysteem vanzelf zoeken of er nog een andere dan de reeds geïnstalleerde printer(s) kan worden herkend.

Levert dat niets op, dan klik je op 'De printer die ik wil staat niet in de lijst'. Daarna zou je aan kunnen klikken dat het een wat oudere printer is en je hulp wilt bij het zoeken. Klik op Volgende en er wordt gezocht naar Beschikbare printers. Werkt dat ook niet, dan kan je kiezen voor 'Een lokale printer toevoegen met handmatige instellingen'.
Daar krijg je een lijst met alle mogelijke printers. Met een beetje geluk staat de jouwe er al bij. Dan is het een kwestie van aanklikken en het stuurprogramma laten installeren.

Staat de bewuste printer er niet bij, dan ga je via internet zoeken naar het juiste stuurprogramma (en daarbij kan de link uit het eerste antwoord behulpzaam zijn).
Amadea
7 jaar geleden
Jolanda1977
7 jaar geleden
T is gelukt

Andere antwoorden (1)

Zoek op de site van Canon. Daar kun je printerstuurprogramma's etc. downloaden. Misschien heb je aan onderstaande link iets?