Door de poorten te bekijken, meestal zitten er een paar voorop een paar bovenop de desktop en een nog een stuk of wat achterop de kast.
Als dat niet je vraag beantwoord en je het wil uitzoeken via je OS ga dan naar apparaatbeheer (configuratiescherm) en kijk onder USB-aansluitingen.
Je kan ook nog in de instellingen(Beeld>apparaten op verbinding) daar veranderen hoe je de aansluitingen ziet. Het wordt dan niet makkelijker maar wellicht wel beter te doorzien.
Op de foto zie je dus een Xbox controller-ontvanger een USB-massaopslagapparaat (externe HDD of USB-stick) en de altijd volstrekt duidelijke "samengesteld USB-apparaat", wat echt van alles kan zien. Keyboard, muis, ontvanger, headset.
Ook zie ik nu dat ik een USB-boom nog niet heb geopend, net boven graphics 4000, (ik miste al een hub met 2 apparaten), je kan een hub met een pijltje steeds openklikken, waaronder weer een hub kan zitten of een apparaat. Een Hub zelf zal je niet echt als een apparaat beschouwen, het is enkel een doorverbinding. Mijn monitor heeft een ingebouwde hub, die connectie maakt met de hub op het moederbord. En zo ben je soms al 3 hubs verder voor je een "echt" apparaat ziet.
---
Fysiek kijken met je ogen naar de USB-aansluitingen, of via het OS in het beheer bekijken. Met het laatste kan je dus ook een PC op afstand controleren of deze iets aan een aansluiting heeft hangen.
Toegevoegd op 18 oktober 2018 14:49: tekst
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Deze vraag is multi interpretabel...
Hopelijk zit het goede antwoord erbij. In elk geval een plus voor deze dappere poging.
LeonardN
5 jaar geleden
En nog maar hopen dat gebruiker Windows als OS heeft.