Ik ben op zoek naar een betaalbare en betrouwbare opslag voor back-ups van documenten en foto's.?

Ik heb diverse sites bekeken met aanbiedingen voor een NAS, waarbij Synologie er met kop en schouder bovenuit steekt, maar wel kostbaar is. Vervolgens denk ik dan aan cloud opslag, maar dan ben je dus altijd afhankelijk van "die andere partij" om bij je data te kunnen komen. Dit nadeel wordt weer opgeheven omdat je NAS verouderd en cloud opslag up-to-date wordt gehouden. Wie kan mij hier een niet commercieel en objectief advies in geven, met bij voorbaat hartelijk dank. Vriendelijke groet.

3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Als je op zoek bent naar iets wat makkelijk mee te nemen is, kun je dit aanschaffen; https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_wd-elements-portable-4tb-usb-3-0-1552070.html?channable=0055176d6f64656c6e756d62657200313535323037302e&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=CjwKCAiAkan9BRAqEiwAP9X6Uf7NnlBF3vV_1hy9G7YXNIwWZXD9hxXFIedn4lI9dBJcvvmG3gSroBoCJ8oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Antwoorden (1)

Qnap is een goed alternatief voor een Synology NAS. Een heel aantal IT vrienden van mij zijn hierop overgestapt omdat de kwaliteit, betrouwbaarheid en functionaliteit vergelijkbaar/gelijkwaardig is met Synology, maar wel stukken goedkoper.

Deze 4-bay is vrij populair (zonder HDD's, die moet je er nog bij kopen):
https://tweakers.net/pricewatch/668791/qnap-ts-431p/specificaties/
Thecis
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
En koop dan goede schijven: de betrouwbaarheid (en levensduur) van je archief wordt hierdoor bepaald. Je kan schijven in een nieuwe NAS zetten maar als de schijf kapot is, ben je alles kwijt. En zorg voor een kopie (bijv. op een losse harddisk).