welk programma kan ik edge uit windows 10 verwijderen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Lijkt mij niet verstandig, omdat je daarmee dan de mogelijkheid wist om een eventueel kwijtgeraakte internetverbinding terug te krijgen.
TurfGraver
3 jaar geleden
Gewoon in apps en onderdelen van Windows zelf.
LeonardN
3 jaar geleden
@TG Wat zijn de stappen?
Volg ze zelf eens als wijze van proef.
Griffin
3 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Volgens mij is Edge integraal verbonden met Windows 10, wil je geen Edge? Gebruik het dan niet en stel een andere browser als standaard in.

Antwoorden (1)

Het kan met Win10BloatRemover.

Met het kan ook met Windows zelf:
Ga naar: C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\
Klik door in de map van het Microsoft Edge versie nummer, klik daarna door in de map Installer.
Kopieer het pad in de adresbalk van Windows verkenner.
Open in de Windows zoekbalk een Opdrachtprompt. Type in de zoekbalk: cmd.exe. Klik op Opdrachtprompt.
Plak de locatie waarin Edge is geinstalleerd in het Opdrachtprompt venster, type:
cd "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\83.0.478.58\Installer"
Zorg ervoor dat u het pad naar de “Installer” folder hebt gekopieerd zoals eerder aangegeven in deze instructie. Het hier genoemde versienummer kan dus afwijken!
In het Opdrachtprompt venster, kopieer en plak of type:
setup.exe --uninstall --msedge --system-level
Selecteer verwijderen en Microsoft Edge is verwijderd.

.
Volgens deze bron zou het ook met Revo Uninstaller moeten kunnen:
https://windowsreport.com/uninstall-edge-windows-10/
Of met Geek.
https://geekuninstaller.com/download

Bovenstaande oplossing is voor het geval Edge is geïnstalleerd door Windows Update. Die kun je niet op de normale manier verwijderen.
SimonV
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Plus. Het is dus nog steeds niet veel verbeterd ten opzichte van IE welke ook altijd moeilijk te verwijderen was, of zelfs gepaard ging met verlies van functionaliteit op andere vlakken.