Wat moet ik invullen als betalingsgegevens voor Sofort?

(Zie foto) Ik wil iets kopen via een Amerikaanse site, en daar wordt aangegeven dat dit gaat via Sofort. Ik heb zelf nog nooit gehoord van Sofort en weet dus niet hoe dit werkt. Vervolgens moet ik deze twee velden invullen, maar weet niet goed met welke dingen dit overeenkomt voor een Nederlands bankaccount. Is Bank Code bijvoorbeeld de IBAN-code, maar wat is dan het 'account number'? Iemand die dit weet?

Picture for question
ronron1212
2 jaar geleden
https://help.mollie.com/hc/nl/articles/210709969-Hoe-maak-ik-een-account-aan-
Je moet dus eerst een account aanmaken bij sofort. je bankcode is iban en rekening nummer dus alles wat met je bankrekening te maken heeft
grasmaaier
2 jaar geleden
Daar klopt niks van ronron1212. Bij Sofort hoef je geen account aan te maken. Je link gaat daar trouwens niet over. En de bankcode is wat anders dan het Ibannummer.

Het beste antwoord

Sofort is net zoiets als Ideal in Nederland.
Je moet gewoon je rekeningnummer invullen bij Account number.
De Bankcode is de code van je Nederlandse bank: ING is bijvoorbeeld: INGBNL2A
De rabobank is RABONL2U. Je kunt dat gewoon even googlen.

Als je dat hebt ingevuld kom je op je eigen bank pagina terecht waar je verder normaal zoals altijd kan betalen.
2 jaar geleden
grasmaaier
2 jaar geleden
Vanwaar dit min-duimpje? Mijn antwoord is gewoon goed.
Griffin
2 jaar geleden
De bankcode is afgeleid van BIC (Bank Identifier Code) wat voorheen SWIFT code was, ik snap daarom de - niet... Ik geeft het een plus(!) want het is gewoon juist wat er staat, OP geeft niet aan bij welke bank hij/zij zit, dus is het inderdaad zelf een googelen...