Kun je leren blindtypen op een touchscreen?

Je voelt de "toetsen" niet, maar zou het toch kunnen?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Ik verwacht dat het kan. Je bepaald bij blind typen -na oefening- de locatie van je vingers niet aan de hand van de toetsen, maar je weet waar je vingers zijn ten opzichte van je toetsen. Alleen de locatie correctie doe je als je de randen van de toetsen voelt. Ik kan me voorstellen dat je bij blind typen op een touchscreen visueel moet corrigeren: Je vingers verschuiven als je verkeerde letters gaat typen.

Het aanleren zal wel heel lastig zijn, omdat je meer fout dan goed zal zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een SONY ERICSSON XPERIA X10 en daarmee kan ik nog niet blind typen, maar in die maanden dat ik hem heb gaat het al wel sneller... en als je het veel doet ga je het vanzelf leren....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, als je maar genoeg oefend lukt alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter blindtypen gaat niet lukken.

Je hebt geen tastbare feedback zoals bij een toetsenbord en je hebt geen idee waar je vingers staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tijd (vroegáh) dat ik nog een Samsung Star had, was ik op een gegeven moment zo gewend aan het typen op een touchscreen, dat ik bij het sms'en niet meer hoefde te kijken.

Moet je nagaan, dat ik de T9 functie er zelfs op had zitten. Ik 'wist' (meer onderbewust denk ik) ondertussen welk woord er kwam te staan.
En dat terwijl ik toch niet zo héél veel smste.

Dit 'blindtypen' deed ik wel eens als ik ondertussen wat anders moest doen. Aan het eind van een sms checkte ik nog wel even. Voordat ik de sms verstuurde.
Soms wel fouten soms niet.
Maar het kan in ieder geval wel dus.

Ondertussen heb ik een uitklapbaar qwerty toetsenbord... ik word ook ouder! ;)