Aan de achterkant van het bordje lopen de draadjes in de goede combinaties. (Dus bijvoorbeeld: Een plaatje van een huisje wordt verbonden met het woord 'huis'). Zodra je bovenop met de twee draden een goede combinatie maakt, is er dus een doorlopende stroom mogelijk, en gaat het lampje branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi MJAD,

het fotootje van jouw spel ken ik niet. vroeger had je ook elektrospellen, die werkten met twee pennen.
vragen aan de linker zijde, antwoorden rechts
je moest het juiste antwoord vinden bijde gestelde vraag.
al snel had je door hoe de verborgen bedrading liep, zodat je na enkele eenvoudige opgavekaarten, de meest ingewikkelde vragen kon beantwoorden.
de bedrading is namelijk altijd hetzelfde, de antwoorden zitten dan ook altijd op dezelfde plek

ik vermoed dat jouw elektrospel wat slimmer is, en dat de opdrachtkaarten een code bevatten zodat de micro controller voor elke kaart een eigen patroon genereerd.
kortom, het heeft geen zin om bekabeling uit je hoofd te leren omdat het voor elke opdrachtkaart anders is.

micro controllers kosten niet veel, dus ik mag aannemen dat het een klein stukje software is.
dit is eenvoudig te programmeren, je kan dus zelf je eigen elektrospel bouwen.
veel suc6
groeten, Dré