1Kw kost ongeveer 20 cent per uur. Dus die kachel van 2Kw kost ongeveer 40 cent per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci! :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20 cent? Dat is wel heel duur..

Andere antwoorden (1)

een kw kost 9 cent, in dag tarief. 6 in de weekends en avonden. Dat zijn de prijzen hier ongeveer. Dus 18 a 12 cent per uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe je aan die prijzen komt, maar de all-in prijs (dus de prijs die de consument betaald) is toch echt rond de 20 eurocent per KWh.
Ik denk dat jouw prijzen exclusief de energiebelasting is.
Kijk maar eens op http://www.nuon.nl/energie/energieprijzen/variabele-energieprijzen.jsp. NUON zit daar op prijzen van rond de 20 eurocent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier verschiet ik nu eens echt van. Dat de energie in Nederland zo duur is. Ik ben zelf Belg, en hanteer de Belgische prijzen. Ik heb eens bij Nuon (BE) gekeken, en daar kom ik op een prijs van 9.65 eurocent per kilowatt, als dag tarief. Iedereen wil wel weg van de kerncentrales. Maar je ziet toch dat in België de energie stukken goedkoper is, dit doordat iets meer dan 50% van de Belgische elektriciteit afkomstig is van deze kerncentrales.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog eens gekeken, blijkbaar is de energie in Nederland niet bepaald duurder, het zijn gewoon de peperdure belastingen. Hier in België betaal je dus 9 a 10 cent incl belastingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, vandaar het verschil tussen jouw en mijn antwoord. De vraagsteller is een Nederlander (althans, afgaande op zijn vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/enige-land-harde-gesproken.161219).