Is het nogsteeds mogelijk om de OV chipkaart te kraken?

En hoeveel euro boete staat er eigenlijk op voor het reizen met en illegaal opgewaardeerde kaart ?
En als het nog kan : wanneer gaat dit veranderen En worden de kaarten beter beveiligd??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het is niet meer mogelijk omdat het zo streng beveiligt is tenzij jij met een geheel nieuw idee komt waar nog niemand achter is gekomen ;)

Maar zover ik weet is het sinds de extra beveiliging niet meer voorgekomen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal nog steeds mogelijk zijn, maar het is ook nog steeds zo dat bij controle van de kaart door de conducteur te zien is dat de opwaardering niet op normale wijze gebeurd is.
Een oplettende conducteur zal de kaart in beslag nemen en een boete uitschrijven voor reizen zonder geldig plaatsbewijs.
De kaarten beter beveiligen zou alleen kunnen door alle kaarten te vervangen van alle reizigers, dat zal alleen geleidelijk kunnen gaan als de kaarten verlopen.
Omdat fraude met de huidige kaart al gewoon aan te tonen is zal dit wegens hoge kosten niet snel gebeuren.
Met een illegaal opgewaardeerde kaart kun je wel de roze incheck-paaltjes en poortjes foppen, een oplettende conducteur niet.