wat is het verschil tussen een DVD+R en een DVD-R?

op mijn DVD-speler kan ik geen DVD+R en wel DVD-R afspelen, misschien is er en oplossing...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

DVD+R en DVD-R zijn van 2 verschillende fabrikanten, vandaar dat ze onderling niet uitwisselbaar zijn, ook al lijken de namen nog zo veel op elkaar. Om ze af te kunnen spelen moet dat apparaat beide formaten ondersteunen. Vaak kan dat wel, maar heel soms niet. Ook moet je de sessie sluiten, dus je disc finaliseren of zo. Dus dat je er niks meer bij op kan branden. Heb je dat wel gedaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die is er, altijd DVD-R kopen en branden en al gebrande overnieuw op DVD-R branden.

Toegevoegd na 36 seconden:
Een DVD-speler kopen die wel alles pakt is ook nog een oplossing.