Hoe werkt een weegschaal die ook aangeeft welk vetpercentage je hebt en hoeveel je botten wegen?

Ik geloof gewoon niet dat de aangegeven waardes kloppen. Hoe kan dit apparaat dit nu berekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een weegschaal met vetpercentage werkt enkel als je er met blote voeten op gaat staan. Er wordt dan een (klein) elektrisch stroompje van je ene voet, door je benen naar je andere voet gestuurd. Vermits het vet niet als stroomgeleider meetelt maar het andere weefsel (spieren, huid,...) wel, kan via een berekening van de weerstand een indicatie voor het vetpercentage bepaald worden.