Wie weet waarom mijn TomTom automatisch aan gaat?

Mijn TomTom One v3 start zichzelf op. Dus wanneer ik de auto in stap dan staat de TomTom aan. Zonder dat ik de tomtom zelf aangezet heb. Wie weet waarom dit gebeurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ik heb een Garmin GPS en hij gaat ook automatisch aan.
In mijn GPS zitten trip-gegevens ingebouwd over afgelegde afstand gedurende elk trip, de afgelegde totaalafstand de gemiddelde snelheid enz. Om die gegevens automatisch te kunnen bijhouden/bijwerken slaat hij automatisch aan bij vertrek. Hij slaat trouwens ook automatisch af als de sleutel uit het stopkontakt wordt genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij staat de TomTom gewoon aan zonder dat ik überhaupt aan de auto gezeten heb. Ook gaat de TomTom aan tijdens autorijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik dat goed versta, staat hij dus continu aan?
Ik neem aan dat je je TomTom aan de spanning van de auto hebt verbonden. Bij een aantal auto's krijgt de TomTom spanning als je de auto van slot haalt. Omdat de TomTom spanning krijgt, gaat hij aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij mij niet het geval helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan het nóg sterker vertellen. mijn tom-tom one V3 ligt in huis, uitgeschakeld.
soms gaat hij spontaan aan, brult: volgend afslag rechts!
of iets dergelijks. uitzetten, en de andere dag is de accu leeg
blijkbaar is hij dan toch weer aangegaan.
dit gebeurd regelmatig, zodat ik bij gebruik altijd vooraf moet laden, of in de auto meteen aan de stekkervoeding moet. hopelijk lees ik hier de oplossing, zou leuk zijn.
groeten, Dré