Wat voor wiskunde krijg je bij Informatica, wiskunde a of b?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor informatica: het vak op de middelbare school, de studie/opleiding wo,hbo,mbo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HBO

Antwoorden (2)

Beide, maar meer A dan B.

Dus wat meer aandacht voor statistiek en minder voor differentiaalrekenen.

Toegevoegd na 4 minuten:
(Zo was 't in ieder geval bij mijn hbo-informatica, een dikke 10 jaar gelden.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij WO informatica krijg je beide. In het eerste jaar krijg je calculus en lineaire algebra, dus matrix-vector rekenen, maar ook differentiaalvergelijkingen en complexe analyse.

Later krijg je ook signaalverwerking (Fourieranalyse) en patroonherkenning (meer statistiek). Daarnaast wordt voor computer graphics en visualisering wat goniometrie gegeven.

Toegevoegd na 50 seconden:
Oh ja, discrete structuren natuurlijk ook. Heel belangrijk, want zonder zou er uberhaupt geen informatica bestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie net dat het gaat om HBO, daar weet ik niets van. Sorry voor het antwoord.