Ik heb 2x DMX 56 par, een Dimmerpack en een DMX lichtsturing. Hoe sluit ik deze op elkaar aan? Ik heb namelijk 4x een 3 polige kabel.

Ik heb 2x DMX 56 par, een Dimmerpack en een DMX lichtsturing. Hoe sluit ik deze op elkaar aan? Ik heb namelijk 4x een 3 polige kabel. En ik heb geen flauw idee hoe ik dit aanelkaar krijg.

Graag hulp.
Grt,
Verboom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De DMX-pars zijn rechtstreeks op lichtnet en DMX-sturing aan te sluiten, de dimmerpack ook.
Op de dimmerpack kun je diverse gewone lampen aansluiten die je vervolgens vanaf de DMX-sturing kunt bedienen.
De 3-polige kabels gebruik je om alle DMX gestuurde zaken op elkaar aan te sluiten, je sluit de uitgang van de sturing op de ingang van het eerste DMX-apparaat aan, vanaf de uitgang van dat apparaat ga je met een kabel naar de ingang van het volgende apparaat, enzovoorts.
Deze aansluitwijze van DMX apparatuur noemt men ook wel "daisychain", naar de overeenkomst met een krans van madeliefjes.
Vergeet niet de DMX-adressen op de par's en het dimmerpack verschillend in te stellen zodat elk apparaat op andere commando's reageert.
Officieel hoor je de uitgang van het laatste apparaat in de keten af te sluiten met een terminator plug, dat is een plug met een weerstand van 120 ohm tussen pennen 2 en 3, maar ook zonder werkt het vaak al goed.
Sommige apparatuur hebben ook een mogelijkheid om een ingebouwde terminator in- of uit te schakelen.