hoe sluit je een 3550 watt kookplaat aan van Lidl?

Er zit een normale 220 volts stekker aan. Kan dit op 16 Ampere?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan op zekeringen van 16 A maar als het een automaat is moet die toch zeker 20 A zijn want zoals "Ampère" hiervoor aangeeft zit u op het randje met een automaat van 16 A en die zal beginnen opwarmen en na een tijd volle belasting toch uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon in het stopcontact doen, wel het liefst op een aparte groep. Die 3550 Watt is zijn piekvermogen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan op 230 volt maar beter is een aparte groep. Dan zit je altijd goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is simpel uit te rekenen: Bij een spanning van 230 Volt en een (maximale) stroom van 16 ampere kun je maximaal 230*16= 3680 Watt aansluiten.

Let er wel op dat je dan op die groep nog maar 3680- 3550 = 180 Watt "over" hebt.
Dus met en waterkoker ef een koffiezetapparaat erbij vliegt dan de zekering er (na verloop van tijd) uit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, 3680-3550 is natuurlijk 130 watt "over" en geen 180