Wat is de gemiddelde intervaltijd tussen het aan - en afslaan van een koelkast? En de gemiddelde tijd van het koelen na het aanslaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Dat is niet afhankelijk van een intervaltijd maar van de gemeten temperatuur in de koelkast. Daar valt dus niets over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van veel factoren af... De temperatuur van je koelkast en buitentemperatuur, de gesteldheid van je koelkast, wat voor soort koelkast heb je, eentje met of zonder vriesgedeelte...

Dus tussen de tien en twintig minuten moet je koelkast wel aanslaan gemiddeld genomen als alle bovengenoemde factoren optimaal zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is geen exacte tijd voor aan te geven.
Een koelkast slaat aan, en als de thermostaat de juiste temperatuur breikt heeft slaat deze af.
Hierdoor zal de temperatuur weer langzaam oplopen in de koelkast,en zal deze weer aanslaan.
Dit proces gaat de hele dag door,en herhaalt zich 24 uur per dag.
Als je pas boodschappen hebt gedaan ,en je pakt de koelkast helemaal vol dan zal hij vaker aanslaan,en langer lopen totdat deze de juiste temperatuur heeft bereikt.
Ook van belang is waar de koelkast staat,op een warme plek of een wat koelere plek.
En hoe snel je de deur iedere keer dicht doet.
Ook producten die je maar even gebruikt direct weer terug zetten in de koelkast dat scheelt allemaal weer in temperatuur.