Hoe kan ik van 5 naar 7,2 volt?

Ik wil een goedkope accupack maken voor mijn rc auto. door een powerbank naar 7,2 volt te krijgen kan dit maar hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dit kan zeker met een step up converter, maar dit is moeilijk en is niet verkrijgbaar voor een powerbank. Veel makkelijker is om volt te verlagen, maar te verhogen is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Spanning verhogen kan in tegenstelling tot mijn poster hierboven heel makkelijk daar is niets moeilijks aan, een Step up Inverter heet zo'n ding een Converter maakt een spanning lager een inverter maakt hem hoger. een Regelbare Step Up Inverter kun je zeer makkelijk aan een power bank aansluiten afregelen op 7.2 Volt en je bent klaar, Je kunt hiervoor units verkrijgen, of als je zelf handig bent kun je het ook zelf aansluiten en afregelen. Ik kan je er zelfs bij helpen als je dat zou willen.

http://www.miniinthebox.com/nl/lm2577-25w-dc-dc-step-up-module-3-34v-naar-4-35v_p378907.html

Mocht je hulp willen hebben in het aansluiten van dit printje er zijn genoeg mensen die je willen helpen, ook met mij, ik heb de stekkertjes en dergelijke ook voor je en kan eventueel een kant en klare unit voor je maken

www.htfelectronics.nl