Hoe vaak krijg je een 'verkeerd verbonden' gesprek

Werkelijk waar niemand heeft me nummer, 1klasgenoot en dan me familie en het werk. Verder helemaal niemand. En de laatste tijd wordt ik zovaak gebeld door andere, waarvan ik nooit van gehoord hebben.

Een paar weken terug belde al niemand, afgelopen vrijdag was iemand verkeerd verbonden en vannacht heeft er nog iemand gebeld, waarvan ik het nummer niet ken...

Mijn vraag is: puur toeval? En hoe vaak krijg je gemiddeld eigenlijk een verkeerd verbonden gesprek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (6)

Het kan zijn dat iemand bijna hetzelfde nummer heeft, alleen een andere combinatie van bijvoorbeeld de laatste cijfers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds de opheffing van de handmatige, en de start van de automatische telefooncentrales, krijgt men nooit meer een 'verkeerd verbonden' gesprek. Hooguit een telefoontje van iemand die het verkeerde nummer gedraaid heeft.

Er zit niet meer een persoon tussen die je verbind met het verkeerde toestel. Slechts een computer die je verbind met het nummer dat je ingevoerd hebt. Als dit niet het juiste nummer is, is dat de fout van de persoon die gebeld heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad gewoon puur toeval. Of de mensen zijn dom die het verkeerde nummer draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paul,

Hoe lang heb jij dit nummer al?
En de verkeerd verbonden mensen, vragen die allemaal naar een zelfde persoon of bedrijf?

Iedereen heeft tegenwoordig minimaal 2 mobieltjes.
Als de groei van het aantal mobiele aansluitingen in Nederland doorzet, zijn over vier jaar alle 06-nummers op, blijkt uit een rapport van telecomwaakhond Opta.

Op dit moment zijn er 46 miljoen mobiele nummers uitgegeven in Nederland, Een jaar geleden waren dat er nog 42 miljoen. De OPTA mag nu maximaal 54 miljoen nummers uitgeven.

Als de nummers straks op zijn, dan moet de OPTA naar het ministerie van Economische Zaken om te vragen of de reeksen 06-nummers die nu nog geblokkeerd worden, kunnen worden opengesteld. Het ministerie blokkeert zes miljoen nummers. Deze zes reeksen van een miljoen nummers zijn gereserveerd voor eventuele nieuwkomers op de markt, die een eigen Global Title en bijbehorende nummerreeks moet krijgen om herkenbaar te zijn voor andere aanbieders van telefonie.

Als een gebruikt nummer door een consument wordt " opgegeven' dus niet meer gebruikt dan worden die nummers tijdelijk geblokkeerd.
In de ijskast gezet zeg maar.
Na verloop van minimaal 1 jaar mag zo'n nummer pas weer opnieuw uitgegeven.

Je kunt je voorstellen dat met zo'n grote vraag naar 06 nummers, de verleiding voor telecombedrijven erg groot is om zo'n nummer sneller dan na 1 jaar weer aan een ander beschikbaar te stellen.

Dan kan het dus gebeuren dat jij een nummer hebt dat tot voor zeer kort nog tot iemand anders toebehoorde.

OF je hebt misschien een nummer dat erg lijkt op een ander populair nummer.
Van een pizzabezorger bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dit klopt,bij vodafone begonnen ze zeker 12 jr geleden met 27 aan t begin nrs,deze worden al zeker 2 jr weer uitgebracht.
Zoals al geantwoord is, verkeerd verbonden kan niet meer. Als je tegenwoordig verkeerd verbonden bent moet je terug naar de huisarts of naar het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vaak een verkeerd verbonden gesprek krijgen als je de pech hebt om een oud nummer van iemand anders te krijgen.
Wij kregen na onze verhuizing het tel. nr. van een klussen bedrijf en dat was heel vervelend en duurde heel lang.
Wat bleek?, dat klussenbedrijf had nog een advertentie lopen in een plaatselijk wijkkrantje en daardoor bleven we gebeld worden door onbekenden.
Toen de advertentie verdween hebben we nog wel een jaar last gehad, mensen knippen zo'n advertentie uit en bewaren hem.
Gelukkig is dat nu over maar vervelend was het wel.

Toegevoegd na 23 minuten:
Dus in mijn geval draaiden de mensen niet verkeerd, ze draaiden het goed maar het nr. was intussen van van ons en niet meer van het klussen bedrijf.