Hoe duur kost het nu echt om een Apple product te maken?

Ik vroeg me af hoe duur het kost om een iphone 5c te maken. Heb deze mooie telefoon zelf voor ongeveer 550, - gekocht maar zou nu weleens willen weten voor hoeveel deze gemaakt is. Vaak hebben de verhalen al gespeeld over de slechte omstandigheden in de Chinese fabrieken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je de prijs van één Apple wilt weten? Dat is enkele miljarden.
In zo'n iphone zit zo ongelofelijk veel wetenschap en technologie,
verdeeld over tientallen jaren en duizenden wetenschappers en bedrijven,
daar kun je absoluut geen voorstelling meer van maken.
Hij is betaalbaar dank zij de grote oplage.
Het in elkaar zetten gebeurt overigens voor een groot deel door robots.
Die ook weer een ongelofelijke hoeveelheid technologie herbergen.
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
XD
150 tot 200 dollar voor de onderdelen en het in elkaar zetten. Althans dat is de schatting.

http://blogs.wsj.com/tech-europe/2013/09/30/how-much-does-it-cost-to-make-an-iphone/

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.digitaltrends.com/mobile/iphone-cost-what-apple-is-paying/

Zo ongeveer dezelfde schatting.