hoe vervang ik de complete verlichting in een globe/wereldbol?

In globe zit verlichting die waarschijnlijk kortsluiting maakt. Zodra je verlichting met de schakelaar aandoet is het lampje kapot. Je kan het lampje incl. fitting er gemakkelijk uithalen maar is hier een nieuw setje voor verkrijgbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Normaal gesproken zit er een kleine (E14) fitting in die met twee draadjes is aangesloten. Kortsluiting kan er alleen in zitten als 1 van de draadjes los is geraakt. Hiervoor hoef je niet de fitting te vervangen, maar alleen de draadjes opnieuw vast te zetten in de fitting. Mocht je de fitting toch willen vervangen, dan is die in elke DHZ zaak te koop.
Als je een ander type fitting erin hebt zitten zal je toch echt een foto erbij moeten zetten zodat wij je beter kunnen helpen.