Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ag ik een laser pen kopen van 5000 mW?

Mag ik een groene laser pointer pen van 5000 mW kopen?

Het lijkt mij heel leuk om dat te hebben. Ik heb er geen ervaring mee, is dat erg?

Ik wil het graag uit het buiteland bestellen. Is dat een probleem?

Toegevoegd na 25 minuten:
Hier onder staat de foto van de groene laser pointer pen van 5000 mW

Toegevoegd na 52 minuten:
Sorry. In de titel staat de spelfout ag. Dat hoort te zij mag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
gvrox
7 jaar geleden
Wat is er zo leuk aan om zoiets te hebben ?
Bordensteker
7 jaar geleden
Ik ben een keer met zo’n ding bestookt tijdens mijn werk als machinist. Je ziet door lichtweerkaatsing ineens allerlei lichtflitsen, dus automatisch kijk je om je heen wat er aan de hand is.
Als er namelijk ergens in de buurt een aanrijding gebeurt, raakt vaak de bovenleiding beschadigd, en een verderop ineens losgekomen bovenleiding kan overal in de buurt tegen de ophanging slaan en zo vonken veroorzaken.
Ik wil daarbij liever niet blind worden aan mijn ogen, als ik zo vrij mag zijn! Ik wil zelfs geen kleine oogbeschadiging oplopen. Dat mensen vanzelf hun ogen op een plotseling lichtverschijnsel richten, gebeurt trouwens niet alleen bij treinmachinisten. Daarom werkt anti-botsingsverlichting van vliegtuigen ook met kortdurende en daardoor opvallende lichtflitsen. Die vallen enorm op en je richt er automatisch je ogen op; dat gaat vanzelf en je kunt dat niet tegenhouden. Dus mensen die omdat het ze wel leuk lijkt met lasers spelen zijn bepaald niet mijn vrienden. Zelfs de brillenwinkel wordt er niet blij van.