Hoeveel volt kan ik afwijken bij RC auto ?

Ik heb een afstand bestuurbare auto die nu een batterij heeft met een spanning van 6 volt.
Maar ik wil die batterij vervangen door een LIPO accu met 7,4 volt.
Kan dat of brand er dan iets in die auto door?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Dat is teveel. In de elektronica wordt soms de vuistregel + of - 10% gehanteerd. 6,6 V zou dus nog geen probleem zijn, maar 7,4 is een teveel van 23%. Er is een kans dat het goed gaat, maar het risico dat het niet goed gaat lijkt me veel te groot. Dik kans dus dat je iets kapot maakt. Niet doen.