Wat is dit apparaat van de PTT?

Binnengekomen bij kringloop maar onbekend wat het is. Op de onderkant staat ptt en er zit een adapter en telefoonplug aan.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
Antoni
5 jaar geleden
Misschien kan iemand van het communicatiemuseum COMM in Den Haag je er meer over vertellen. De contactgegevens zijn:
Zeestraat 82
2518 AD Den Haag
E-mailadres: service@comm.nl
Telefoonnummer: 070-3307500 Zie de website https://www.comm.nl/ voor meer informatie.

Antwoorden (2)

Een zeer oud antwoordapparaat
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Uit welke tijd is het dan ongeveer?
Het is geen antwoordapparaat maar een geluidsversterker.
Toegevoegd op 08 april 2019 15:59: bron
Amadea
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Het plaatje dat je gevonden hebt is exact. Geen twijfel mogelijk.
Toch, is het volgens mij iets anders, gezien de toetsen. De rode knop wijst op een opnameapparaat, de oranje knop wijst op terugspoelen.
Ik heb het idee dat de verkoper (niet bekend met (oude PTT) elektronica) er ook maar een slag naar geslagen naar geslagen heeft
Amadea
5 jaar geleden
Google maar eens op "Péritel ML 200" zoals het apparaat heet, dan zul je zien dat het overal een amplificateur is. En zie tevens bij https://www.sprangersweb.nl/ericsson/web/stichting_eenAH.php : onderdeel van luidsprekend telefoonsysteem (weliswaar een ander model, maar met dezelfde werking). Het is me helaas nog niet gelukt te vinden hoe dat systeem werkte.