Hoe komt het dat LED's helemaal niet warm worden?

Of hangt dat van het soort LED af en zijn er ook soorten die wel warm of zelfs heet worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Leds hebben een veel beter rendement dan klassieke lampen.
Ze worden nauwelijks warm, de meeste energie wordt in licht omgezet. Maar, als je heel veel licht uit een LED wilt hebben, dan wordt ie bloedheet, en dan heb je zelfs koelribben nodig. Kijk maar:
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

LED worden warm. Ze zijn niet 100% efficient, en een deel van de inefficientie toont zich ind e vorm van warmte. Echter, omdat het genereren van licht niet gebaseer is op een gloeiend draadje, maar op energie overgangen van electronen & hierbij loslaten van fotonen, is dit veeel minder dan bij gloeilampen