Kan elektronica (tvs, monitoren etc.) tegen kou?

Ik heb een achterkamertje (loggia) en daar is geen verwarmingselement. Nu staan daar een tv en een monitor letterlijk in de kou, want ik heb vaak de luikjes van de ramen daar open om te luchten wat moet. Nu heb ik geen flauw idee of dit schadelijk kan zijn voor de electrische apparaten die daar staan momenteel (niet in gebruik overigens, alleen weggeborgen), nl een tv en een vga monitor voor een pc. Is dit schadelijk ? Het wordt vrij koud daar soms.

11.6K

Het beste antwoord

Over het algemeen is elektronica slecht bestand tegen temperaturen onder het vriespunt. Het probleem wordt meestal veroorzaakt door vochtigheid die corrosie versnelt.
Voor LCD-schermen geldt dat de minimumtemperatuur bij opslag -4 graden Celsius moet zijn.
SimonV
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo!
Ik ben opgegroeid zonder verwarming, we hadden wel electronica, deze is altijd blijven werken. Ik ga er vanuit dat je niet in Siberië ofzo woont? Dit is enkel mijn ervaring natuurlijk... succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
nee gewoon Den Haag, Nederland maar het wordt soms vrij koud op dat kamertje en ik vroeg het me ineens af zou toch zonde zijn van de monitor.
Ik had een schuur waar ik vroeger met mij broertjes ging gamen, maar de schuur was best vochtig als er geen verwarming aan was, dus had ik er een lucht ontvochtiger er aan staan
( de luchtontvochtiger die ik had werkte tussen 30 en 2 graden )

apparatuur kan tegen kou ( maar vocht moet je mee opletten )