Hoe kort ik dit lampjessnoer in?

Ik heb een lampjes snoer dat te lang is, zou ik het stuk dat ik niet nodig heb er gewoon af kunnen knippen of doet hij het dan niet meer?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja dat kan (neem aan dat het met een adapter is).
Let wel op dat de afgeknipte draden afgeschermd worden van elkaar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als de lampjes parallel geschakeld zijn is dat geen probleem.
Wanneer de lampjes in serie geschakeld zijn gaan ze feller branden en gaan ze misschien wel kapot.
Thecis
3 jaar geleden
@aimeeTJE
Als het in serie staat, kan je er geen zomaar uithalen. Dan verbreek je de stroomkring. Je hebt wel weer gelijk als je dan de eindjes weer aan elkaar zet.

Antwoorden (1)

Voor de zekerheid eerst één lampje verwijderen. Als de anderen het dan nog doen weet je zeker, dat de lampjes parallel geschakeld zijn (bijna 100% zeker als er een transformatorblokje aan de stekker zit). Als het zo werkt kan je de snoer op alle plaatsen die je wilt doorknippen en blijven de resterende lampjes branden.