De luchtbellen onder mijn glasscreenprotector gaan niet weg; als ik ze wegwrijf komen ze weer terug. Wat kan ik hiertegen doen?

Ik heb een glasscreenprotecter laatst aangebracht er zitten nu 2 grote luchtbellen onder (in de hoeken van de screenprotector). Als ik ze wegduw komen ze meteen weer terug. Heeft iemand hier een oplossing voor? Want ik wil graag een gladde screenprotector onder mijn telefoon zonder bubbels.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
42.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke dankjewel voor de tips, ik denk dat ik nog even ga afwachten en anders een nieuw (duurder) glasplaatje ga kopen, van panzerglass dan.

Het beste antwoord

ik heb dit zelf regelmatig met goedkopere screenprotectors. vaak zit de plaklaag op deze glasplaatjes niet mooi verdeeld over het screenprotectortje en daardoor wil er wel eens een luchtbel ontstaan onder het plaatje. bij duurdere glasplaatjes zoals panzerglass is dit niet het geval en deze zitten dan vaak ook een stuk mooier. daar betaal je dan ook voor.

het kan ook te maken hebben met het feit dat er een stofje onder is gekomen, of omdat je het scherm niet eerst goed gereinigd hebt.

je zou kunnen proberen om het scherm de komende twee dagen in je broekzak tegen je been aan te houden. ik heb zelf in de loop der jaren gemerkt dat door de lichaamswarmte de lijm vaak nog wel ietsjes uitvloeit. echter, als de bubbels zich echt in de hoeken bevinden kan dit nog wel eens een "jammer maar helaas" verhaal worden. als er in de hoeken namelijk lucht zit is de kans groot dat er stof onder komt, waardoor deze zich nooit mooi gaat hechten op het display. in dat geval kun je het beste een nieuw plaatje er op plakken
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoewel fabrikanten producten proberen te maken die direct aan te brengen zijn, kan het ook op deze manier:
Bij het aanbrengen moet je de luchtbellen weg wrijven. Dit kun je doen door met een plantenspuit water (+ 2 druppels afwasmiddel op 1 liter) op het scherm en de plaklaag van de screen protector te vernevelen en na het aanbrengen van de folie of glaslaag al het water er onder vandaan te duwen met een aanwijfspatel. Oefen eerst eens met wat goedkope folie op een raam en bekijk sowieso eerst een tutorial op internet. Na het aanbrengen zal het er niet direct mooi uit zien, maar dat trekt weg in een dag. Wat overblijft is een haast onzichtbare screen protector.