Hoe maak je een lego filmpje?

Hoe moet ik al die losse foto aan elkaar maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien helpt het je niet hoe je het moet maken, maar het is wel een heel wijs filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4qsWFFuYZYI

Antwoorden (4)

op deze site staat wel en text en uitleg helaas in het engels
capthavoc
13 jaar geleden
Je zet een camera op een vast punt en maak 1 foto dan verander je je opstelling van lego een klein beetje ongeveer 1 milliemeter en dan maak je weer een foto zo ga je steeds verder.
Zo krijg je een heleboel foto's deze voeg je samen in b.v. moviemaker en dan kun je er een filmpje van maken.
om z'n filmpje te maken ben je lang bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt inderdaad. Let ook zeker op het licht. Maak het filmpje niet buiten (aangezien het erg lang duurt, verandert het licht van de zon naarmate je bezig bent), maar neem de foto's binnen met een vaststaande lamp.

Neem een statief voor je camera, zodat deze altijd op de goede positie staat.

Beweeg de poppetjes millimeter voor millimeter. Hoe meer foto's van een beweging, hoe soepeler deze verloopt in het eindresultaat.

De foto's kun je uploaden in MovieMaker of iMovie. Er zijn speciale programma's te koop om een stop-motion film te maken, maar deze zijn schaars en erg duur.
In MovieMaker en iMovie maak je de foto 0,3 seconde. Dit betekent dat je één foto 0,3 seconden te zien krijgt. Dit is een goede balans tussen de stilstaande foto's en het bewegende beeld van de fotoserie.

Sla dit op als filmbestand, upload dat bestand weer in MovieMaker of iMovie en zet er muziek, titels en eventuele overgangen in.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Let overigens ook op de focus van je camera. Als er enkele foto's tussenzitten met een verkeerde focus (bijvoorbeeld een scherp huisje, maar een onscherp poppetje terwijl het andersom moet zijn) wordt het kijken enorm verstoord.

Als je een spiegelreflex camera hebt, kun je je lens het beste op Manual zetten. Hierdoor zit je niet met de autofocus te klungelen en zijn de foto's altijd goed scherp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Google Picasa kan je foto's achter mekaar zetten en zo een filmpje maken.