Kun je een scheve stekker nog gebruiken?

Ik heb een lamp. Daar zit een snoer aan met een stekker. Die heeft altijd in een stekkerdoos gezeten, maar die is kapot. Dus nieuwe stekkerdoos gekocht. Nu wil ik die stekker erin doen en kom ik erachter dat de punten vd stekker iets scheef zijn. Gewoon doorduwen, of gaat dit ten koste van de nieuwe stekkerdoos?

Picture for question
een jaar geleden
2.4K
SingingCoyote13
een jaar geleden
wacht even. dat kan wel maar als je gaat lopen staan buigen aan zo een stekker kan ie afbreken en de punt ervan kan in het stopcontact achterblijven. als dit geen losse stekker doos is maar een wandcontact dan moet je de stroom in het hele huis in de stoppenkast uitschakelen om de achtergebleven stekker onderdelen uit de wandcontactdoos te verwijderen.

Antwoorden (1)

Je kunt de stekkerpennen na een beetje verwarmen weer recht buigen, maar je kunt ook meet een beetje doorduwen de stekker zo in de contactdoos plaatsen.
jc54
een jaar geleden