Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een scheve stekker nog gebruiken?

Ik heb een lamp. Daar zit een snoer aan met een stekker. Die heeft altijd in een stekkerdoos gezeten, maar die is kapot. Dus nieuwe stekkerdoos gekocht. Nu wil ik die stekker erin doen en kom ik erachter dat de punten vd stekker iets scheef zijn. Gewoon doorduwen, of gaat dit ten koste van de nieuwe stekkerdoos?

Picture for question
een jaar geleden
2.4K
SingingCoyote13
een jaar geleden
wacht even. dat kan wel maar als je gaat lopen staan buigen aan zo een stekker kan ie afbreken en de punt ervan kan in het stopcontact achterblijven. als dit geen losse stekker doos is maar een wandcontact dan moet je de stroom in het hele huis in de stoppenkast uitschakelen om de achtergebleven stekker onderdelen uit de wandcontactdoos te verwijderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt de stekkerpennen na een beetje verwarmen weer recht buigen, maar je kunt ook meet een beetje doorduwen de stekker zo in de contactdoos plaatsen.
(Lees meer...)
jc54
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding