Hoe sluit ik hetvolgende aan? het gaat om Ledstrips

Oke, een plan. Ik wil van die standaard lampen af op mijn fiets en wil ze voorzien van ledstrips. (een beetje een kermis idee).

Het plan is een een waterdichte batterij-box te halen, waar 10 AA batterijen ingaan, Dat komt bij accu's uit op 12V. Die wil ik dan via een schakelaar op het stuur door laten lopen naar ledstrips voor en achter. De waterdichte ledstrips zullen niet lang worden, en het zullen er een stuk of 4 zijn. Ik schat per stuk zo'n 6 ledjes.

Mijn vragen hierop, gaat dit goed?
Hoelang doe je met de accu's voordat je ze weer moet laden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga maar uit van 180 mA per led. Ik begrijp dat je er 24 gaat gebruiken. Dat is dan bijna 4 en een half ampère.
Je gaat 10 AA accuutjes in serie zetten. De hele serieschakeling heeft dezelfde levensduur per lading als één cel, omdat je ze in serie zet. Stel dat je 2700 mAh accuutjes gebruikt. Dan branden je LEDjes net meer dan een half uur. Da's niet zo lang, hè?
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor je antwoord, En als ik nu een klein motoraccuutje ga halen?
escape
13 jaar geleden
Je hebt van die kleine gel motoraccuutjes, die zijn 152 x 88 x 94 mm. Ze hebben een capaciteit van 6 Ah.
Dan zit je op 1 a 1.5 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer, ik weet genoeg. Dankjewel!