Heeft er nog iemand leuke tips om de ellenlange dag door te komen?

Ben nu al 3 weken aan huis gekluisterd en ben het tv lijken, boeken lezen, puzzels maken en online spelletjes spelen wel een beetje beu....GV is ook leuk maar een gemiddelde 8 uur per dag achter de laptop doorbrengen is natuurlijk geen optie.. Ik moet zeker nog een week of 4 dus alle, uitvoerbare, tips zijn welkom...

Toegevoegd na 16 minuten:
Op advies van Taurus :-) voor de nieuwkomers:
Ik ben geopereerd en niet aan handen en voeten gebonden gelukkig maar wel grotendeels nog bedlegerig...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
congoleo,je moet denk ik even toelichten waarom je aan huis gebonden bent,ik weet het wel maar de nieuwkomers niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe gaat het trouwens met je ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel pijn nog, kan maar moeilijk rechtop komen/lopen omdat er hechtingen stuk gesprongen en ontstoken zijn.. maar alles altijd nog beter dan wat het had kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat naar van de hechtingen,ik wens je veel beterschap.
Ik kan me voorstellen dat je je verveelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had eens zo'n handheld spelcomputertje... je zegt dat je zat bent van spelen, maar toen ik lang op bed lag kreeg ik die en er zaten zoveel verschillende spellen bij dat ik me toch langdurig vermaakt heb. Schaken, kaarten, racen, puzzels, zelfs eductief spul, dus het is wel mogelijk om te spelen zonder echt in een spelletje te zitten. misschien helpt dat.
en als je je verveelt mag je me mailen. Dat mag zowiezo. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief van je....! Morgen komen ze een Nintendo brengen trouwens..
:-)

Het beste antwoord

Wat ik zou doen (ik ben een vrouw):
- borduren, heerlijk ontspannend
- een hele grote legpuzzel maken
- heel veel lezen
- sinterklaasgedichtjes maken
- kerstmenu bedenken en uitwerken
- mijn administratie op orde brengen
- verlanglijstje voor mijn verjaardag maken
- trui breien
- online fotoboek maken
- vakantieplannen maken voor als ik beter ben
- kookboeken lezen en leuke recepten uitzoeken
- nieuwe muziek zoeken en op MP3 zetten
- leuke fietstochtjes uitzoeken op de kaart
- een plan maken voor mijn tuin
Zoals je ziet, ik zou mij niet vervelen, misschien staat er wat voor je tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ja,dat kan ik me voorstellen.Mag je ook niet naar buiten dan?Misschien kun je dit jaar je kerstkaarten zelf gaan maken of een schriftelijke cursus volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er dan geen enkel moment dat je even naar buiten kan? Vast wel. De katten redden zich wel een paar uurtjes zonder je hoor, en als het kinderen zijn waar je op moet passen, neem ze mee naar de speeltuin.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of als je een blessure hebt, volg een cursus via internet. (al is dat dan ook achter de laptop)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja je doet al best veel de gedachte die bij mij opkomt is waarom zit je thuis heb je een blessure is dit niet zo ga dan lekker sporten of wandelen.Recepten uit zoeken, ideen bedenken om je huis te gaan veranderen,lekker wandelen( moet wel kunnen dan).Ga alvast je Kerst kaarten schrijven of ga ze zelf maken.Ga een online cursus doen.Achter stallig papierwerk opruimen.Kijken of je misschien beter naar een andere verzekeringsmaatschappij kan over stappen.Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nog foto's om te organiseren of in te plakken, of zijn er nog kastjes die je op wilt ruimen of opnieuw wilt indelen(ik weet niet of deze activiteit fysiek al mogelijk is voor je trouwens)
Je kunt je misschien gaan uitleven in het zelf maken van kerstversieringen of kerstkaarten.
Hou je van schrijven, je levensverhaal opschrijven, leuk voor later of voor je kids later. Dat kun je dan illustreren met foto's van vroeger.
Hou je van koken, dan heb je nu tijd om rustig zittend, dat hele uitgebreide recept te bestuderen en helemaal op je gemak uit te proberen en te maken.
Je kunt misschien iets met breien of borduren gaan doen.
Heel veel beterschap toegewenst!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bezig Pieker!
Die foto's..dat is een waardevolle......
Kastjes wacht ik nog maar even mee!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel plezier dan met die foto's, want dat kan zo'n leuke klus zijn, vol leuke herinneringen enz.
En dan heerlijk op je gemak sorteren en inplakken, have fun!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik laatst ook gedaan,ik ben 2 middagen bezig geweest want alle foto's moesten natuurlijk wel eerst bekeken worden.Maar je hebt toch alle tijd.
Ik heb ook een lange periode gehad dat ik veel in bed lag.
Ik heb toen van mijn moeder een kleurboek gekregen en het klinkt misschien kinderachtig maar ik heb me er wel mee vermaakt af en toe.Het had zelfs een ontspannende werking.Je hebt tegenwoordig ook hele mooi mandala's je kunt ze zo van internet af plukken.Ook heb ik heel veel armbandjes gemaakt van kralen,je kunt ook vriendschapsbandjes maken.Heb je meteen een leuk cadeautje voor iemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mandela's... hoe kom je er op??
Wel een hele goeie weer Azil! Ga morgen gelijk zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typ dan niet de zoekterm "mandEla " want dan krijg je iets heel anders ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff.. ja ik zag het... was ook al laat he vannacht...
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook hele mooie mandela- boeken kopen. Er is vast wel iemand die je een leuk cadeautje wil geven!
hou je van schrijven? Ga gedichten schrijven of begin aan een boek... klinkt raar, ik weet het... maar toen ik eens 13 weken met mijn been omhoog zat ben ik uit pure verveling gaan schrijven. Vond het nog leuk ook en er zijn 2 boekjes uit voortgekomen.
Ander tips voor als je van creativiteit houdt: tekenen, aquarelleren, schileren, fotograferen en foto's bewerken... of ga een soort van online cursus volgen over iets wat je interessant vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben redelijk bedreven in beiden..ben ook freelance journaliste..dus laat daar zeker mijn gedachten eens over gaan....+1
Hou je van spelletjes ? Dan is online poker een "must" . Het kost niets ( je speelt voor fictief geld ) op deze site : www.Replaypoker.com. Er wordt volop gechat , er spelen veel Nederlanders en je kunt door je spel te verbeteren van low stake naar high stake groeien. En er zijn ook toernooien .
Poker is echt heel gaaf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is ook allemaal helemaal legaal . Er wordt niet om geld gespeeld. Het gaat om de punten en de levels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na lang nadenken denk ik de oplossing te hebben gevonden...

Ga een boek schrijven...

Nadeel hiervan is alleen dat je dit nooit in 4 weken red. Maar je komt een heel eind...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Vlinderr al aangaf is dat een prima idee... moet ik even over nadenken maar gaat zeker iets mee gebeuren...! En misschien heb ik wel meer tijd dan die 4 weken gezien mijn problemen met de werkgever, weet je nog?
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik nog ja... Maar een boek schrijven op dat soort dingen geeft vaak een hoop verhelderingen. Weet ik namelijk uit eigen ervaring... Oké... Mijn toenmalige werkgever kon mij gewoon niet ontslaan, omdat ik al in mijn vijfde tijdelijke contract zat i.p.v. mijn derde. Maar hij was not amused over mijn manuscript. Ondanks dat het voor mij heel verhelderend was hoe het precies in elkaar zat...
Weet je wat leuk is?
Zorg voor een goed luisterboek. Koptelefoon op en je brengt úúúren door op bed of bank. Vraag of iemand naar de bieb gaat om ze tijdellijk te lenen of
kijk op internet en zoek bij BOL.com of 123luisterboek.nl (effe googlen) en je bent zo weer een paar uren verder!!
Succes en sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een leuk Blog! via blogger.com.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat iemand een een bloc tekenpapier en houtskool voor je meebrengen.Nu ben je in de gelegenheid om van alle huisgenoten portretten te maken, en verder kan ook je eigen handen eens proberen te tekenen, of een zelfportret .Je kan ook met waterverf schilderen, of met wasco's.Kortom, vier je creatieve lusten bot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff..leuk maar voor mij wel lastig....
Toen ik deze vraag net las dacht ik niet echt wat nieuws toe te kunnen voegen, maar ik heb heb ondertussen wat bedacht.
Leer een rubik's cube op te lossen!
Dit bedacht ik me toen ik onderstaande vraag las net. Tussen de antwoorden staan nuttige sites.
Sterkte met je herstel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord ligt van mij natuurlijk wel een beetje voor de hand, en ik weet niet of je een mannetje of een vrouwtje bent, (maar eigenlijk maakt dat ook niet uit) : ga haken !

Ik heb het mezelf geleerd toen ik tijdens mijn eerste zwangerschap 9 weken plat moest, van lezen wam eigenlijk weinig (ja, tijdschriftjes enzo), breien lukt niet in bed, teevee kijken ben je ook een keer zat als er niks op is, (dvd hadden ze niet in het ziekenhuis, en laptops had ook nog bijna niemand in 1995) en daar lig je dan, ook nog eens ver van huis.

Ik ben gaan haken uit verveling. Eerst moest ik het natuurlijk leren, maar haken is bloedsimpel dus een week later had ik mijn eerste plaid. Daarna een hele klos van vijf kilo vissersgaren opgehaakt aan spreien en kleedjes, en een complete babygarderobe maatje babyborn

En het is een 'liefde voor het leven'geworden. Ik ben er nooit meer mee gestopt, al haak ik pas de laatste jaren echt leuke dingen ; knuffels, speelgoed, gebruiksvoorwerpen, kadootjes, 'kunstwerken' nahaken (ook heel leuk ; in het plaatje 1 van mijn favorieten, de Venus van Willendorf (wij noemen haar de Venus van Kilo of Leentje van Willedorf ;-) ). Sinds Internet is de hoeveelheid patronen en inspiratie eindeloos, en je kunt voor een paar euro al beginnen. Wibra heeft nu haaknaalden en prima wol, is het niks voor je, heeft het ook bijna niks gekost. Maar geloof me, het gaat nooit vervelen ; je ontdekt steeds weer iets nieuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je vraag al een paar uur geleden gelezen en dacht dat ik niets nieuws had toe te voegen aan de suggesties die al zijn gedaan.
Maar je vraag bleef in mijn hoofd rondspoken en ik zat me af te vragen wat ík zou doen in jouw situatie.
Toen bedacht ik me opeens het volgende: ik heb een aantal cd's met geleide visualisaties/meditaties e.d. Om dit goed te kunnen doen, moet je zo'n cd eigenlijk regelmatig afluisteren, zodat je onderbewustse het oppakt.
Ik heb hier in mijn jachtige leventje vaak geen tijd voor.
Jij zou (als dit bij je past) in deze 4 weken van een pech nu ook een kans kunnen maken en dit dagelijks een uurtje gaan doen, gericht op positieve oplossingen voor je problemen op het gebied van gezondheid en werk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een lieverd!
Dank....... en een dikke plus....
schrijf je leven eens op

vraag voor jouw belangrijke mensen eens om te komen en schrijf op wat je samen hebt meegemaakt of andere verhalen, oud en nieuw of eventuele plannen die er nog zijn etc. etc.

zomaar een idee....

je kunt het zo breed maken als jezelf wilt, en je hebt de tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen gaan leren schetsen. Je zou een taalcursus kunnen doen. Je kunt aan een nieuwe opleiding beginnen. Je kunt gaan patchworken, je kunt gaan schrijven.

Je kunt engelstalige boeken gaan lezen. Of lees eens een ander genre dan je normaal zou kiezen! dat wil ook nog wel eens helpen. Ik ben zelf chronisch ziek, en moet me soms ook langdurig vermaken met nul energie. Dus... ik lees. Soms ben ik daar ook moe van, maar dan kies ik dus iets creatiefs om te doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bovendien zoek ik altijd weer nieuwe mensen om lange mails mee te schrijven over alle diepgaande en niet zo diepgaande dingen van het leven :-) Dát is ook leuk om te doen!