Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word je ontdekt als caberatier.

Mijn broertje is extreem grappig. En dat vind niet alleen familie. Hoe word hij ontdekt. Wat moet je er zelf voor doen. ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij is 20

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je broertje zou mee kunnen doen aan een Leids of Gronings of Amsterdam cabaret festival.
Dat is een speciale talentenjacht voor nieuwkomende mensen in de cabaret wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als hij oud genoeg is, zet dan een zoekertje in de krant of op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meedoen aan een cabaretfestival, zoals Cameretten. Diegene die wint krijgt een impresariaat, en mag z'n show in het theater gaan opvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cabaretfestival is ineens wel een héél grote stap vanuit het niets, behalve grappig zijn moet je ook leren omgaan met groot publiek. Hij zou eens kunnen beginnen met meedoen aan openpodiumavonden in comedycafé's, als je erop googlet, blijken er best heel wat te bestaan.

Als dat goed gaat, zou ik inderdaad een cabaretfestival aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij beginnen de meesten zelf als standup-comedian, bijvoorbeeld door zich aan te sluiten bij de Comedytrain.
En dan try-out-optredens bij Toomler en zo doorgroeien
naar het grote werk cq. ontdekt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koe bij de horens vatten:
ik weet niet met wie je broertje te vergelijken is maar als hij grappig is a la Herman Finkers (ik noem maar iemand), ga na waar Finkers moet optreden en zorg ervoor dat je hem backstage (of bij de artiestenuitgang) tegenkomt en druk hem een videoopname van je broertje in de handen tel. nr. erbij en zeg dat hij daar naar moet kijken.
Gewoon brutaal zijn dus.
Nooit afwachten, nee heb je, ja kun je krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meedoen aan een talentenjacht kan natuurlijk altijd, maar misschien kan hij eerst een cursus gaan volgen om hem voor te bereiden op waar hij tegenaan gaat lopen?
Het is meer dan grappig zijn! Bij verschillende muziekscholen zijn er workshops, die de aanstormende talenten handvatten geven om zelf sketches en liedjes te schrijven. Om nog niet te spreken over het organisatorische stuk.
Als hij echt goed is, kan een half jaartje extra oefening geen kwaad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zou zich kunnen opgeven voor Holland's got talent. Daar kan vrijwel iedereen aan meedoen. Als ze hem goed genoeg vinden gaat hij door naar de volgende ronde enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet hij op elke gelegenheid die zich maar voordoet zich proberen te verkopen , zoals men dat zegt , dan is de kans reel dat hij ontdekt wordt . Dit zal veel energie gaan kosten , en hij heeft ook een goede kruiwagen nodig zodat hij er in rolt ! wie weet horen we ooit meer van hem . alvast succes gewenst !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding