Hoe word je ontdekt als caberatier.

Mijn broertje is extreem grappig. En dat vind niet alleen familie. Hoe word hij ontdekt. Wat moet je er zelf voor doen. ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij is 20

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je broertje zou mee kunnen doen aan een Leids of Gronings of Amsterdam cabaret festival.
Dat is een speciale talentenjacht voor nieuwkomende mensen in de cabaret wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als hij oud genoeg is, zet dan een zoekertje in de krant of op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meedoen aan een cabaretfestival, zoals Cameretten. Diegene die wint krijgt een impresariaat, en mag z'n show in het theater gaan opvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cabaretfestival is ineens wel een héél grote stap vanuit het niets, behalve grappig zijn moet je ook leren omgaan met groot publiek. Hij zou eens kunnen beginnen met meedoen aan openpodiumavonden in comedycafé's, als je erop googlet, blijken er best heel wat te bestaan.

Als dat goed gaat, zou ik inderdaad een cabaretfestival aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij beginnen de meesten zelf als standup-comedian, bijvoorbeeld door zich aan te sluiten bij de Comedytrain.
En dan try-out-optredens bij Toomler en zo doorgroeien
naar het grote werk cq. ontdekt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koe bij de horens vatten:
ik weet niet met wie je broertje te vergelijken is maar als hij grappig is a la Herman Finkers (ik noem maar iemand), ga na waar Finkers moet optreden en zorg ervoor dat je hem backstage (of bij de artiestenuitgang) tegenkomt en druk hem een videoopname van je broertje in de handen tel. nr. erbij en zeg dat hij daar naar moet kijken.
Gewoon brutaal zijn dus.
Nooit afwachten, nee heb je, ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meedoen aan een talentenjacht kan natuurlijk altijd, maar misschien kan hij eerst een cursus gaan volgen om hem voor te bereiden op waar hij tegenaan gaat lopen?
Het is meer dan grappig zijn! Bij verschillende muziekscholen zijn er workshops, die de aanstormende talenten handvatten geven om zelf sketches en liedjes te schrijven. Om nog niet te spreken over het organisatorische stuk.
Als hij echt goed is, kan een half jaartje extra oefening geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zou zich kunnen opgeven voor Holland's got talent. Daar kan vrijwel iedereen aan meedoen. Als ze hem goed genoeg vinden gaat hij door naar de volgende ronde enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet hij op elke gelegenheid die zich maar voordoet zich proberen te verkopen , zoals men dat zegt , dan is de kans reel dat hij ontdekt wordt . Dit zal veel energie gaan kosten , en hij heeft ook een goede kruiwagen nodig zodat hij er in rolt ! wie weet horen we ooit meer van hem . alvast succes gewenst !