Hoeveel calorieën zitten er in een suikerpof?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
http://www.lekker-frysk.nl/suikerpoffen.htm

Het beste antwoord

Dankzij de link van Bamibal, want ik kende het gebak niet, eerlijk gezegd. Als je dat recept volgt met 500 g bloem, 50 g boter, 50 g suiker, een ei en 2 dl melk dan krijg je een deeg van bijna 3000 calorieën. Met de suiker erbij zit je daar iets overheen.

Ik schat dat je uit dat deeg een stuk of zes suikerpoffen kunt maken die ongeveer 150 g per stuk wegen. Dan zit je dus een stukje gebak van 500 calorieën weg te werken bij je kopje koffie.

Ik zou overigens bruine suiker nemen voor de smaak.