waarom zijn er sommige mensen erg verslaafd aan patat? hoe kan dat? terwijl het gewoon aardappelen zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Om de geur en de lekkere vette smaak, zooooo lekker na veel vetarm eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt doordat ze erg sterk ruiken doordat ze gefrituurd worden. En doordat ze gefrituurd worden smaken ze lekkerder en de lekker geur wordt gekoppeld aan de patat, waardoor je ze graag wilt als je ze ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat ze het gewoon lekker vinden. 'n Patatje is, als het goed is, lekker knapperig, 'n beetje zout, lekkere klodder mayonaise erop, dat vind je niet bij een gewone aardappel. Andere mensen zijn weer verslaafd aan snoep.En ieder mens heeft toch recht op z'n eigen "äfwijking"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een studie van Amerikaanse wetenschappers die is gepubliceerd in het blad Nature Neuroscience laat zien dat junkfood even verslavend is als drugs.

Dat staat te lezen op de Belgische website De Redactie. Zij baseren dat op een studie met ratten. Daarin werd aangetoond hoe junkfood op eenzelfde manier inspeelt op het systeem van beloning in ons brein als drugs. Beide lokten een zelfde gevoel van welbehagen uit. En net als bij drugsverslaafdengold: hoe meer ze consumeren, des te meer verlangen de hersenen om hetzelfde geluksgevoel van de laatste keer tot stand te brengen.

In de loop van de studie verloren de ratten volledig de controle over hun eetgedrag, wat het voornaamste kenmerk is van verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt je tegemoet, het wordt aangeboden in je omgeving. Het kost geen moeite, wat een ander je aanreikt is al snel een verwennerij. Een kant en klare hap, lekker warm, lekker zout, lekker knapperig, het wenkt je, het roept je naam! En...de structuur doet 't hem, chips of popcorn die niet kraakt is ook waardeloos.
Stel dat ik een bakje vers fruit aangeboden zou krijgen,terwijl ik zin had in heb lekkers, neem ik het ook dankbaar aan. Hapklaar, zomaar voor mijn neus. Maar nee, gezonde snacks zijn niet de norm.