Hoe lang blijft een geopende pot mayonaise goed?

ook bearnaisesaus en tartaarsaus deze soorten dus.

Toegevoegd na 6 dagen:
Allemaal bedankt voor de antwoorden en tips!!

13 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Ligt aan de samenstelling van de mayo en of je er idd Altijd met schoon bestek iets uit hebt gehaald. Tartare en Béarnaisesaus blijven minder lang goed (of net zo lang, als er veel conserveermiddel in verwerkt is) omdat er kruiden en augurk e.d. in verwerkt zijn.
Verse mayo maak je trouwens in vijf minuten met een staafmixer, blijft zeker 10 dagen goed en is véééél lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bearnaise, tartaar en mayonaise blijven in de koelkast zeker 3-4 maanden goed, mits natuurlijk alleen met een schone lepel in de pot gedipt is. Niet met een mes waar je je eten mee snijdt, dan komen er allerlei etensresten mee die er niet in horen en die dan schimmel kunnen gaan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat erin zit. De majo van de bekende grote merken blijft maanden goed buiten de koelkast (wel schoon bestek gebruiken) maar bijvoorbeeld de bio-majo van de natuurwinkel moet gekoeld worden bewaard, deze wordt veel sneller 'doorzichtig' en de smaak gaat dan achteruit.