Is het mogelijk voor een normaal mens om 10kg koolhydraten op een dag te consumeren?

Ik zat eerst te denken aan 1kg. Maar 10kg zijn ongeveer 182 snelle jelle ontbijt koeken. Dat zijn er maar 10,7 per uur (als je 24h opblijft) Dat moet toch mogelijk zijn?
Maar 10kg koolhydraten,, is dat niet ontiegelijk veel? Maar zou het kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zullen zeker mensen zijn die erin slagen om 10 kg voedsel in een etmaal naar binnen te werken maar dat is altijd wel een combinatie van koolhydraten, vetten en eiwitten.

Niet alleen de smaak maar ook de textuur, het mondgevoel, speelt een belangrijke rol bij de wegwerkbaarheid van voeding en die komt nu eenmaal in het gedrang bij eenzijdige ingrediënten.

Je voorbeeld volgend is een plak ontbijtkoek vele malen beter te nassen met een lik boter dan zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan niet. Als je weet dat de meeste koolhydraten in suikers zit, moet je ontiegelijk veel binnen krijgen omdat te halen. Halverwege zal je maag echt gaan protesteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdeeld over 24 uur is dat theoretisch goed mogelijk, alleen je hersenen zullen op een gegeven moment een signaal afgeven waardoor je geen hap meer door je keel krijgt.

Maar geloof me, er zijn mensen die 10 kilo koolhydraten (gevarieerd) gewoon over 12 uur eten.