Sinds het gebruik van een ander merk theezakjes heb ik minder theeaanslag in mijn mok. hoe kan dat?

Ik drink al lange poos thee en heb daar dan mijn favoriete beker voor. vervolgens komt daar dan theeaanslag in, wat met flink schrobben er weer uit gaat. Nu drink ik sinds kort thee van een ander merk. Wat mij hierbij is opgevallen is dat de theeaanslag veel sneller weg te schrobben valt. hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit komt door de hoeveelheid Taninne (looizuur)
Tannine is een verzamelnaam voor bepaalde chemische verbindingen.
Tannines zijn polyfenolen. Deze stoffen zijn van invloed op de smaak, kleur en structuur van onder andere thee.
Ook in hout zoals de eik en vruchten zoals kweepeer, avocado en galappels zit tannine.

De tannines kunnen in twee groepen onderverdeeld worden:
Hydrolyseerbare tannines, zoals looizuur
Niet-hydrolyseerbare tannines
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft te maken met de hoeveelheid looizuur in de thee.