Gezond eten na de kaakchirurg?

Mijn zus moet over 2 weken onder het mes bij de kaakchirurg. Ze moet al haar verstandskiezen laten verwijderen, maar ze worden niet getrokken. Dus ze zal hechtingen in haar mond hebben.
Ze moet ook eten, wat voor soort eten moet ik haar voorzetten, zonder dat het slecht is voor haar hechtingen in haar mond. Maar ook voor haar maag, omdat ze wel volledig onder gaat.

Dus wat kan ik haar het beste geven? Het moet zacht zijn en goed.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Alle verstandskiezen in één keer? Da's niet gebruikelijk. Meestal doen ze eerst de ene kant en een paar weken later de andere kant. Dan kan je tenminste al die tijd nog gewoon eten, al kun je slechts aan één kant kauwen. Komt dat misschien doordat ze onder volledige narcose moet, en ze dat liever niet twee keer doen?

Het beste antwoord

Je kan bijna alles pureren met een staafmixer dus ik zou alles maken wat ze zelf lekker vind.

Mijn zus heeft een hele zware kaakoperatie gehad en die had de eerste dagen alleen trek in kleine dingetjes zoals een bouillonnetje maar na een tijdje wilde ze alleen nog maar gestaafmixte stampotdingen en spaghettipap.
De chirurg zal wel aangeven wat wel en niet kan maar je zult toch echt je tanden moeten poetsen of spoelen dus restjes worden wel weer weggespoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep.
En omdat ze toch hechtingen heeft (ipv open gaten bij het trekken waar de rijstkorrels zich in gaan verstoppen) kan ze gewoon alles eten.
Alleen dingen zoals sinaasappelsap prikte bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. THNX!!

Andere antwoorden (1)

soep, puree, vla yoghurt
anneliez