Waarom woord in het landen zoals spanje een klein beetje gloor aan het drink water toegevoegd en zuiveren ze het water niet net zoals in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze doen het in New York ook en ook geen klein beetje!

Het beste antwoord

In veel landen (en voornamelijk grote steden) is het waterleidingnet niet zo goed onderhouden en is de kans op besmetting groter, vandaar dat er chloor aan het water wordt toegevoegd. Ik vind het vreselijk vies; het lijkt wel of je zwembadwater drinkt, maar het schijnt nodig te zijn.

Vaak zijn dit steden in warmere gebieden, wat natuurlijk de bacteriegroei nog meer bevorderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

hoe minder zuiver het water hoe meer middelen erin gaan zitten om het water te zuiveren. overigens is dat totaal niet schadelijk..en volgens mij is dat ook geen chloor trouwens.

heb er zelf nooit problemen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is echt om het water te ontsmetten. Het gebeurt in meer landen. In Spanje heeft men de mogelijkheid noch de tijd het water zo te zuiveren als in Nederland