Waarom heet whiskey cocktail saus whiskey cocktail saus?

Er zit namelijk geen whiskey in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit waarschijnlijk meer whiskey in de saus dan er koninginnen in de soep zitten. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt wel! Ik heb zelf ook wel eens cocktailsaus gemaakt. Essentieel onderdeel van het recept: whisky.

Antwoorden (4)

Er zit 1% whiskey in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nieuws voor je.
Er zit wel Whiskey in, weliswaar niet heel veel. in een gemiddeld flesje van Calvé zit slechts 0,05%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk 0,5%, maar dat is ook niet echt veel
Ja hoor, in goeie whiskey-cocktailsaus zit wel degelijk whiskey. Google maar eens op whiskey-cocktailsaus dan kom je genoeg recepten tegen om het zelf te maken.
13 jaar geleden
Omdat de smaakmaker whisky is:
3 1/2 dl mayonaise
3 eetlepels tomatenketchup
2-2 1/2 eetlepel whisky
zout, cayennepeper
2 dl slagroom
Bereidingswijze:
Roer de mayonaise en de tomatenketchup tot een gladde saus en voeg al roerend de whisky toe.
Breng de saus op smaak met zout en cayennepeper.
Spatel vlak voor het gebruik de bijna stijfgeklopte slagroom luchtig door de saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
& een beetje cognac