Zijn fruitrepen wel zo gezond?

[img] http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media/000285000/000/000285002_001_122821_200.jpg
[/img]

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Nee hoor, ze bevatten over het algemeen veel suikers en veel calorieën! Wat wel gezond is zijn de voedingsvezels.
Je kunt altijd beter een boterham en een sinaasappel eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt helemaal nooit vers fruit eet, dan is het beter dan niets.
AWM
14 jaar geleden
zolang je het niet als vervanger van fruit of granen en vezels gaan zien is het niet ongezond. maar een gezond tussendoortje. maar niets is zo gezond als gewoon 3 keer per dag eten. en fruit eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ze worden als gezond tussendoortje verkocht min of meer, maar de mensen die ze eten omdat ze zo gezond zouden zijn, kunnen beter voor een minder zoet en kalorierijk tussendoortje kiezen. Maar als je ze gewoon eet voor de lekker is er niks aan de hand.

Het probleem zit hem in de misleiding. Niet alleen fruitrepen, maar ook heel veel andre 'verantwoorde' tussendoortjes die 'alle goede voedingsstoffen bevatten' worden op school meegegeven aan kinderen. Ook aan kinderen die aan een plakje ontbijtkoek of een appeltje meer dan genoeg zouden hebben voor tussendoortje. Juist de kinderen die alle maaltijden al prima wegkrijgen.

Een kind dat 's morgens nauwelijks een boterham wegkrijgt en tussen de middag ook niet veel eet, kan best gebaat zijn bij een kaloriebom tussendoor die weg-eet als een koekje. Maar voor dikke kinderen (en er komen er elk jaar een paar bij, in steeds lagere klassen) zijn ze een big no-no. En welke moeders geven uit terechte bezorgdheid hun kind een 'verantwoord en gezond' (maar veeeeel te kalorierijk) tussendoortje ? Helaas. Ik vind dat de voorlichting hier enorm tekort schiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vers fruit is veel gezonder. Een fruitreep is uiteindelijk toch geconserveerd.