Hoeveel 'tabletjes' mag je innemen van Dextro energy?

Ik vroeg het me af, omdat ik die reclames zie, en zelf ook een pakje in huis nam!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
97.2K

Het beste antwoord

Het wegwerken van een 100gram druivensuiker (dextrose)
kan voor mensen die geen glucose-intolerantie of diabetes hebben , weinig kwaad.

Echter kan een (tot nu toe verborgen) glucose-intolerantie of diabetes met zo een "suikerrush" een enorm hoog bloedsuiker gehalte veroorzaken welke beslist schadelijk is.

Het is ook niet de bedoeling dat je zulke pakjes wegeet, er zit erg veel direct beschikbare energie in die alleen in een gezond lichaam beteugeld wordt door insuline.

Sommige mensen hebben soms last van een wat laag suikergehalte (hypoglycemie) en worden dan futloos en sjagerijnig, wat met het eten van wat 9druiven(suiker) direct verdwijnt.

Dat heeft tot gevolg dat heel wat mensen tegen etenstijd wat lichter geraakt zijn, het drinken van thee met suiker/koekje kan zo heel wat (echtelijke) ruzies voorkomen.

Kortom weest wel voorzichtig.
Suikerziekte kan lang onopgemerkt veel schade berokkenen, dit zou je met dextro behoorlijk kunnen provoceren.
Speelt bovenstaande bij jou geen rol, geniet er dan van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het hele pakje wel opeten zonder gevaar alleen als je kort daarna gaat hardlopen krijg je pijn je zij je, lever gaat dan protesteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een suikervorm. Het pakje leegeten kan geen kwaad. Maar van suiker krijg je maar een hele korte energiestoot, die gevolgd wordt door een dip. Dat heeft te maken met de bloedsuikerspiegel. Wil je echt energie, kun je beter een snee bruin brood nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet uit, je krijgt dsn alleen een hoop energie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dsn=dan
De aanbevolen dosering van Dextro Energy hangt af van de specifieke variant en kan variëren afhankelijk van het gewicht en de activiteiten van de persoon die het gebruikt. Over het algemeen wordt één tot drie tabletten aanbevolen als energie-boost tijdens fysieke activiteiten. Het is belangrijk om de aanbevolen doseringen niet te overschrijden om mogelijke bijwerkingen te voorkomen. Raadpleeg een arts als je twijfelt over het gebruik.
een jaar geleden