Hoe kan het dat de Wibra de producten zo goedkoop kan verkopen?

Bijvoorbeeld een pakje Mentos kauwgom die bij Albert Heijn €1,60 kost, kost bij de Wibra €1,-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (8)

Voor de winkels is het heel goedkoop om al die producten in te kopen. Winkels als Albert Heijn willen er meer aan kunnen verdienen dan de wibra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door op veel dingen te bezuinigen: de locatie van de winkel, de inrichting ervan, het personeel, de reclame, distributiecentra, hoofdkantoor, enz. Hierdoor kan men de 'overhead'- kosten laag houden en hoeft er minder marge gemaakt te worden om uit de kosten te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed kijkt, dan staat op het pakje mentos vd Wibra helemaal geen tekst in het nederlands terwijl dat op die vd AH wel zo is, daarom is het goedkoper, dit geldt meestal voor de meeste artikelen zoals mentos etc.
Als ik het mij nog goed kan herinneren heet het parallelimport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groot inkopen waarbij de naam Wibra voor meer druk zorgt op onderhandeling over een scherpe prijs. Mogelijk zelfs paralel inkopen (via andere goedkopere landen). Goedkopere winkellocaties, goedkoop jong personeel en het goedkoopste winkelinterieur. Alles doen dus om je kosten zo laag mogelijk te houden. Vervolgens ook met minder winst genoegen nemen. Zo krijg je scherpe prijzen in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
restpartijen + dat wibra geen prijsafspraken maakt met de leveranciers dan wel de producent van deze producten. Ook kan het dat er iets "mis' mee is, verkeerde sticker of verkeerde T.H.T. datum enz. ( ten minste houdbaar tot)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kijkt naar de winkelinrichting lijkt me dat al heel duidelijk. De AH heeft professioneel goed spul en de wibra ook wel maar de mindere varianten. Ik heb bij de wibra tenminste nog nooit een echt gangpad tussen stellingen door gezien maar altijd een soort manden..
Dit word vaak ook wel palletverkoop genoemd. En het is vaak net iets anders qua verpakking etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Wibra zijn er minder kosten van bijvoorbeeld personeel of de aankleding van de winkel. Ook verkopen ze bij AH producten voor bijvoorbeeld 3 maal de inkoopprijs. Bij Wibra doen ze dat voor maar 2 maal de inkoopprijs omdat ze weten dat ze er dan toch heel veel van zullen verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn, dat deze winkel toevallig tegen een 'koopje' aanliep: een flinke partij van dat spul die wegmoest omdat de leverancier dringend geld nodig had.
Verder kan het zijn, dat een partij van een mindere kwaliteit is, en daarom lager van prijs.
Ten slotte worden veel goederen nagemaakt in bijvoorbeeld China. Vooral merkartikelen. Die worden dan heel goedkoop verkocht.